Un bleuet loin du fjord

Thursday, May 27, 2021

Recettes du Saguenay parce que - Recipes because

 (English version below)

Ça fait littéralement 10 ans (enfin presque) que je n'ai pas blogué et Google a de la misère à trouver mes vieilles recettes (ce qui est sur internet n'est pas éternel, et les pages plus à jour finissent par disparaître des moteurs de recherche). Alors pour moi-même parce que je bloque la publicité (incluant les miennes) sur mon ordi:

- Recette de pâtés à la viande

- Recette de tarte au sucre

- Recette de tourtière (du Saguenay - Lac-St-Jean pour les épais)

*************

So it's been literally 10 years (well 9-ish) since I blogged and it's getting harder to find my meat pie recipe when I search it on Google, even with the site specified because stuff on the internet does not last forever and gets progressively stale and harder to find. And I use an ad blocker so I can't find it by trying to trigger my own ads, at least on my computer. Yeah, I do have those on Dropbox and what not, but just as a futile exercise in SEO, here is my short recipe masterlist (not exhaustive)

- Meat pie recipe

- Sugar pie recipe

- Authentic tourtière recipe (the only kind) 

- Also, not a recipe, but I wrote the very first review of Arvida in English, long before it was short-listed but did not win the Giller prize.


1 Comments:

Post a Comment

<< Home